Dezvoltarea competenţelor profesionale a cadrelor didactice şi manageriale preuniversitare în tehnologia e-Educaţie de formare continuă.
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr. Cojocaru Valentina Tudor | 15.817.06.19A | Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Aplicativ | 2013-01-01 - 2018-12-31 | 2015 Va fi elaborată Concepția sistemului e-Educație de formare continuă din perspectiva dezvoltării competențelor cadrelor didactice și a managerilor școlari, care vizează 2 direcții complementare de cercetare: (1) Componenta conceptual-axiologică, care înglobează examinarea problemei axată pe: pedagogia libertății, pedagogia schimbării, pedagogia competențelor; (2) Componenta praxiologică și procedurală, care specifică metodologia şi praxiologia activităţii de dezvoltare a competenţelor în tehnologia e-Educaţie.
Va fi creată platforma Moodle-formarea continuă a cadrelor didactice și manageriale cu descrierea cadrului conceptual și de funcționare.
Vor fi selectați și pregătiți la UPSC formatorii locali din teritoriu, municipii/raioane (120-130) în domeniul de formare continuă a cadrelor didactice și manageriale în tehnologia învățământului la distanță și, integrare a TIC în procesul educațional și de conducere.
Va fi stabilit cadrul metodologic pentru elaborarea programelor de formare profesională continuă întru dezvoltarea competențelor didactice în tehnologia e-learning. 2016 • Vor fi elaborate criterii de eficientizare a utilizării platformei Moodle-formare continuă.
• Va fi gestionat, în continuare, sistemul LMS Moodle-formare continuă.
• Va fi extinsă rețeaua de formare a formatorilor regionali și locali pentru implementarea tehnologiei de formare continuă prin e-learning.
• Vor fi elaborate exemple de softuri educaționale, privind formarea continuă a managerilor școlari în e-learning, inclusiv la modulele Managementul curriculumului și Self-management prevăzute pentru masterat, precum și la alte discipline în funcție de gradul de pregătire.
Vor fi elaborate variante posibile privind dezvoltarea și postarea conținuturilor digitale și a temelor pentru acasă în format electronic.
2017 Extinderea rețelei de formare a formatorilor regionali pentru implementarea tehnologiei de formare continuă prin e-learning; Iniţierea pregătirii formatorilor instituţionali în teritoriu: Străşeni, Călăraşi, Căuşeni, UTA Găgăuzia, Criuleni, Orhei;Elaborarea de softuri educaționale.Experimentarea programelor de formare continuă a cadrelor didactice în e-learning la disciplinele l. şi lit. română, tehnologii informaţionale, istorie, precum şi la Modulul Managementul resurselor umane pentru masterat în managementul educaţional;Generalizarea experienţei de aplicare a softurilor educaţionale la disciplinele: l. şi lit. română, tehnologii informaţionale, istorie, precum şi la Modulul Managementul resurselor umane pentru masterat în managementul educaţional.Valorificarea practicilor de formare prin e-learning a managerilor şcolari, conform programei respective şi a masteranzilor la specialitatea Management educaţional Modulele: Managementul curricula şcolare, Managementul resurselor umane, Self-Managementul, Managementul calităţii | 2015 120.6 2016 125.63 2017 121.9 | 2015 0.0 2016 0.0 2017 0.0 |