Elaborarea mecanismelor şi metodologiilor pedagogice de conjugare a parteneriatului şcoală-familie-comunitate pentru asigurarea coeziuni sociale şi oferirea unei educaţii de calitate

Director de proiect, gradul ştiinţific Codul (cifrul) proiectuluiInstituţia executoareTipul proiectuluiDirecţia strategicăCaracterul cercetărilorTermenul de realizareRezultatele preconizateAlocaţii bugetareCofinanţare
dr. Cara Angela Gheorghe
15.817.06.17A
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale)
Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţiiAplicativ2015-01-01 - 2018-12-31
2015
Va fi realizat cadrul teoretico-metodologic privind implicarea familiei, comunităţii în soluţionarea problemelor educaţionale. Va fi efectuat studiul de diagnoză a sistemului educaţional privind implicarea şcolii, familiei, comunităţii în soluţionarea problemelor educaţionale în vederea asigurării coeziunii sociale şi oferirea educa- ţiei de calitate. Vor fi propuse recomandări privind criteriile, mecanismele de eficientizare a parteneriatului şcoală-familie-comunitate pentru asigurarea coeziunii sociale şi oferirea educaţiei de calitate.
2016
Mecanisme pentru optimizarea parteneriatului şcoală–familie–comunitate din perspectivă intersectorială. Curricula opţionale: Religia (treapta liceală). Educaţia pentru viaţa de familie (treapta liceală). Etica şi comportamentul moral (treapta gimnazială). Studiu privind Educaţia Socială şi Financiară în curricula naţională. Metodologii pentru dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor parentale. Metodologii pentru eficientizarea colaborării şcolii şi a instituţiilor de învăţământ extraşcolar. Ghid metodologic Mecanisme şi metodologii de consolidare a parteneriatului şcoală – familie – comunitate din perspectiva coeziunii sociale şi asigurarea unei educaţii de calitate.
2017
Mecanisme sistemice de respozabilizare a parteneriatului şcoală-familie-comunitate pentru asigurarea unei coeziuni sociale şi oferirea unei educaţii de calitate.Metodologii de responsabilizare a parteneriatului școală-familie-comunitate pentru asigurarea unei coeziuni sociale şi oferirea unei educaţii de calitate (proiecte).Recomandări metodologice privind responsabilizarea parteneriatului școală-familie-comunitate pentru asigurarea unei coeziuni sociale şi oferirea unei educaţii de calitate.Monografie. Parteneriatul școală – familie -comunitate în asigurarea coeziuni sociale şi oferirea unei educaţii de calitate.Ghid metodologic. Educaţie parentală în contextul promovării parteneriatului şcoalăfamilie.Recomandări metodologice privind revizuirea modulului „Educaţie incluzivă”, aplicat în formarea inițială a cadrelor didactice, în vederea responsabilizării părinţilor în contextul parteneriatului şcoală-familie.Sugestii metodologice de eficientizare a parteneriatelor în educaţie pentru sporirea participării elevilor la procesul de luare a deciziilor.Ghid metodologic pentru cadrele didactice Educaţie moral-creştină.
2015
443.0
2016
463.4
2017
449.7
2015
0.0
2016
0.0
2017
0.0