Sisteme psihopedagogice de formare a atitudinii civice active şi a competenţelor de incluziune socială la elevi în cadrul disciplinelor socio-umane

Director de proiect, gradul ştiinţific Codul (cifrul) proiectuluiInstituţia executoareTipul proiectuluiDirecţia strategicăCaracterul cercetărilorTermenul de realizareRezultatele preconizateAlocaţii bugetareCofinanţare
dr.hab Pogolşa Lilia Vladimir
11.817.08.76F
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale)
Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţiiFundamental2011-01-01 - 2014-12-31
2011
Va fi elaborat cadrul conceptual privind formarea atitudinii civice active şi a competenţelor de incluziune socială la elevi în cadrul disciplinelor socio-umane în baza principiului interdisciplinar. Va fi elaborat Curriculumul de Educaţie Economică şi Socială. Vor fi elaborate recomandări pentru factorii de decizie, conceptorii de curriculum, cadrele didactice vizând educarea cetăţeanului în cadrul disciplinelor socio-umane în baza principiului interdisciplinar.
2012
Va fi structurat cadrul referenţial al educaţiei pentru cetăţenie activă şi incluziune socială a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale. Vor fi proiectate conţinuturi curriculare pentru elevii claselor primare din perspectiva valorizării diferenţelor. Vor fi elaborate metodologii ale educaţiei pentru cetăţenie activă şi incluziune socială la elevi (Ghid pentru implementarea disciplinei opţionale Educaţie Socială şi Financiară)."
2013
Va fi elaborat şi validat modelul paradigmei privind formarea cetăţeniei active şi a competenţelor de incluziune socială la elevi în cadrul disciplinelor socio-umane din perspectivă interdisciplinară. Vor fi formulate sugestii/recomandări referitor la politicile educaţionale, procesul educaţional, formarea continuă a cadrelor didactice privind formarea cetăţeniei active şi a competenţelor de incluziune socială la elevi din perspectivă interdisciplinară în cadrul disciplinelor socio-umane.
2014
Sugestii metodologice pentru revizuirea curriculă la disciplinele socioumane din perspectiva formării cetăţeniei active şi a competenţelor de incluziune socială a elevilor. Recomandări de modernizare a programelor de formare iniţială și continuă la disciplinele socioumane din perspectiva formării cetăţeniei active la elevi în baza principiului interdisciplinarităţii. Ghid metodologic pentru cadrele didactice în vederea formării cetăţeniei active la elevi din perspectivă interdisciplinară.
2011
330.9
2012
343.7
2013
339.6
2014
325.8
2011
0.0
2012
0.0
2013
0.0
2014
0.0