Sisteme psihopedagogice de formare a atitudinii civice active şi a competenţelor de incluziune socială la elevi în cadrul disciplinelor socio-umane
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr.hab Pogolşa Lilia Vladimir | 11.817.08.76F | Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Fundamental | 2011-01-01 - 2014-12-31 | 2011 Va fi elaborat cadrul conceptual privind formarea atitudinii civice active şi a competenţelor de incluziune socială la elevi în cadrul disciplinelor socio-umane în baza principiului interdisciplinar.
Va fi elaborat Curriculumul de Educaţie Economică şi Socială. Vor fi elaborate recomandări pentru factorii de decizie, conceptorii de curriculum, cadrele didactice vizând educarea cetăţeanului în cadrul disciplinelor socio-umane în baza principiului interdisciplinar.
2012 Va fi structurat cadrul referenţial al educaţiei pentru cetăţenie activă şi incluziune socială a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale.
Vor fi proiectate conţinuturi curriculare pentru elevii claselor primare din perspectiva valorizării diferenţelor.
Vor fi elaborate metodologii ale educaţiei pentru cetăţenie activă şi incluziune socială la elevi (Ghid pentru implementarea disciplinei opţionale Educaţie Socială şi Financiară)."
2013 Va fi elaborat şi validat modelul paradigmei privind formarea cetăţeniei active şi a competenţelor de incluziune socială la elevi în cadrul disciplinelor socio-umane din perspectivă interdisciplinară.
Vor fi formulate sugestii/recomandări referitor la politicile educaţionale, procesul educaţional, formarea continuă a cadrelor didactice privind formarea cetăţeniei active şi a competenţelor de incluziune socială la elevi din perspectivă interdisciplinară în cadrul disciplinelor socio-umane. 2014 Sugestii metodologice pentru revizuirea curriculă la disciplinele socioumane din perspectiva formării cetăţeniei active şi a competenţelor de incluziune socială a elevilor.
Recomandări de modernizare a programelor de formare iniţială și continuă la disciplinele socioumane din perspectiva formării cetăţeniei active la elevi în baza principiului interdisciplinarităţii.
Ghid metodologic pentru cadrele didactice în vederea formării cetăţeniei active la elevi din perspectivă interdisciplinară.
| 2011 330.9 2012 343.7 2013 339.6 2014 325.8 | 2011 0.0 2012 0.0 2013 0.0 2014 0.0 |