Reconceptualizarea formării profesionale iniţiale şi continue a specialiştilor din perspectiva interconexiunii învăţământului superior şi a mediului economic

Director de proiect, gradul ştiinţific Codul (cifrul) proiectuluiInstituţia executoareTipul proiectuluiDirecţia strategicăCaracterul cercetărilorTermenul de realizareRezultatele preconizateAlocaţii bugetareCofinanţare
dr.hab Guţu Vladimir Ion
11.817.08.43F
Universitatea de Stat din Moldova
Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale)
Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţiiFundamental2011-01-01 - 2014-12-31
2011
Va fi elaborată concepţia integralistă de formare profesională iniţială şi continuă din perspectiva interconexiunii învăţământului superior şi a pieţei muncii. Va fi conceptualizat un model de marketing educaţional. Vor fi fundamentate unele modele de ghidare în carieră din perspectiva necesităţilor pieţei muncii. Va fi reconceptualizată realizarea continuităţii între formarea profesională iniţială şi formarea profesională continuă. Vor fi fundamentate poziţionările dimensiunii de gen în formarea profesională iniţială şi continuă în învăţământul superior.
2012
Va fi elaborat cadrul conceptual al dezvoltării curriculumului şi cros-curriculumului universitar centrat pe competenţe. Va fi elaborat conceptul formării profe­sionale iniţiale şi continue a specialiştilor din perspectiva învăţării pe parcursul întregii vieţi. Va fi elaborată concepţia valorificării dimensiunilor de gen în formarea pro­fesională iniţială şi continuă. Vor fi elaborate finalităţile de pregă­tire a specialiştilor din perspectiva reali­­zării continuităţii în formarea generală, iniţială şi cea continuă.
2013
Va fi elaborat şi validat experimental cadrul metodologic privind formarea iniţială şi continuă a specialiştilor din perspectiva interconexiunii învăţământului superior şi a mediului economic. Va fi proiectat metodologic marketingul educaţional ca factor/instrument de realizare a interconexiunii învăţământului superior şi a pieţei muncii. Va fi elaborat metodologic curriculumul şi cross-curriculumul universitar centrat pe competenţe şi pe necesităţile pieţii muncii. Va fi proiectată şi validată metodologia de ghidare în carieră a studenţilor. Va fi elaborată metodologia formării profesionale iniţiale şi continuă în contextul dimensiunii de gen. Vor fi proiectate fi nalităţile de pregătire a specialiştilor din perspectiva realizării continuităţii în formarea generală, profesională iniţială şi continuă.
2014
Vor fi elaborate strategii de formare iniţială şi continuă a specialiştilor. Vor fi aplicate modele de marketing educaţional. Va fi elaborat curriculumul universitar de o nouă generaţie. Vor fi aplicate modele de ghidare în carieră. Vor fi elaborate sugestii privind redimensionarea finalităţilor cadrului calificărilor. Va fi elaborată monografia colectivă.
2011
340.0
2012
385.0
2013
332.0
2014
370.0
2011
0.0
2012
0.0
2013
0.0
2014
0.0