Metodologii de formare continuă asistată de calculator a profesorilor de matematică şi informatică

Director de proiect, gradul ştiinţific Codul (cifrul) proiectuluiInstituţia executoareTipul proiectuluiDirecţia strategicăCaracterul cercetărilorTermenul de realizareRezultatele preconizateAlocaţii bugetareCofinanţare
dr.hab Lupu Ilie Ion
15.817.06.11A
Universitatea de Stat din Tiraspol
Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale)
Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţiiAplicativ2015-01-01 - 2018-12-31
2015
Va fi realizată analiza şi sistematizarea rezultatelor teoretice ale cercetărilor în domeniul instruirii adulţilor şi în domeniul formării continue a profesorilor de matematică şi informatică (tradiţional şi utilizând instrumente TIC) în plan naţional şi internaţional. Vor fi identificate cerinţe faţă de modelele de formare continuă asistată de calculator a cadrelor didactice în condiţiile Republicii Moldova. Va fi elaborat studiul „Evaluarea necesităţilor de formare continuă asistată de calculator a profesorilor de informatică şi matematică” în baza analizei şi interpretării datelor obţinute prin chestionarea unui eşantion reprezentativ din rândul cadrelor didactice de profil din ţară.
2016
Vor fi identificate și analizate experienţele naţionale şi internaţionale în domeniul e-Learning pentru formarea continuă a cadrelor didactice la Matematică și Informatică prin instruirea mixtă sau la distanţă. Va fi identificat suportul tehnologic, elaborate recomandări de utilizarea acestuia în scopul dezvoltării resurselor digitale pentru formarea continuă la distanţă a profesorilor de Matematică și Informatică, ciclul gimnazial și liceal. Vor fi elaborate, expertizate și aprobate modele pedagogice pentru suporturi de curs digitale la modulele incluse în programele de formare continua a cadrelo rdidactice la Matematică şi Informatică.
2017
Vor fi testate modelele şi conţinuturile e-Learning pentru cursurile de formare continuă a cadrelor didactice din domeniile Matematică și Informatică elaborate la etapa anterioară, iar în baza rezultatelor testării vor fi operate modificări sau ajustări.Vor fi acumulate și sistematizate opiniile cursanților din eșantioanele-pilot și elaborate recomandări corespunzătoare privind eficientizarea procesului de formare profesională continuă a cadrelor didactice din domeniile Matematică și Informatică axată pe e-Learning.Vor fi analizate şi sistematizate rezultatele obținute și raportate la rezultatele teoretice ale cercetărilor în domeniul instruirii adulţilor în general şi în domeniul formării continue asistate de calculator a profesorilor preuniversitari de matematică şi informatică (tradiţional şi utilizând instrumente TIC).
2015
322.6
2016
337.7
2017
327.7
2015
0.0
2016
0.0
2017
0.0