Formarea cadrelor didactice pentru cercetarea şi renovarea paradigmei educaţiei contemporane
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr.hab Borozan Maia | 15.817.06.15F | Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Fundamental | 2015-01-02 - 2018-12-31 | 2015 Vor fi stabilite fundamentele teoretice şi praxiologice ale educației pentru toleranţă. Va fi stabilite fundamentele psihopedagogice ale formării prin tehnologiile comunicaţionale a competenţelor profesionale ale cadrelor didactice.
Va fi determinată structura competenţei de management a stresului profesional al cadrelor didactice. Va fi stabilită metodologia dezvoltării toleranţei pedagogice în scopul educaţiei pentru toleranţă a elevilor.
Va fi determinată metodologia adaptării socio-profesionale a studenţilor pedagogi. Va fi renovat modelul conceptual al educaţiei pentru dezvoltare emoţională şi sănătate mintală. Va fi elaborat modelul teoretic al educaţiei pentru toleranţă.
Va fi elaborat modelul competenţei de management al stresului ocupaţional al cadrelor didactice. Va fi elaborat modelul competenţei discursive a cadrului didactic. Va fi determinat modelul conceptual de formare iniţială a cadrelor didactice prin tehnologii comunicaţionale. Va fi elaborat portofoliul practicii pedagogice cu sugestii metodologice studenţilor în perspectiva eliminării factorilor de stres ocu- paţional. Va fi elaborat dicţionarul de termeni fundamentali ai pedagogiei culturii emoţionale. 2016 Va fi fundamentată teoretic paradigma pedagogiei sociale în contextul noilor provocări contemporane.Va fi elaborat un studiu comparativ privind optimizarea procesului de integrare a studenților mediul universitar.Va fi stabilit modelul teoretic al competenţei discursive a cadrului didactic.Vor fi analizate experienţe europene de formare a competenţei de relaţionare a pedagogului social (Danemarca şi România).Va fi renovat modelul conceptual de dezvoltare a inteligenţei emoţionale a elevilor din colegiu şi a studenţilor.Vor fi studiate valorile culturii emoționale valabile în context educațional. 2017 Identificarea dificultăţilor în educaţia emoţionalităţii adolescenţilor.Modelul de relaţionare a pedagogului social cu diverse categorii de subiecţi ai educaţiei.Gestionarea conflictelor în mediul educațional . Autoactualizarea profesională – imperativul eficienţei cadrelor didactice.Tehnologii educaţionale în contextul educaţiei contemporane.Proiectarea trainingului de formare a comportamentului prosocial al copilului aflat in dificultate.Studiul individual și cercetarea ştiinţifică – strategii fundamentale de autoeducație a studenților pedagogi. Sistem de ședințe-training: retorica didactică a pedagogului.Personalitatea studentului contemporan și educație pentru dezvoltare.Ședințe-training: Didactica învățămîntului simultan;Strategii de evaluare a calității educației pentru parentalitate axate pe problematica lumii contemporane.Impactul stresului ocupaţional asupra integrării profesionale a studenţilor pedagogi stagiari. | 2015 121.4 2016 126.16 2017 121.9 | 2015 0.0 2016 0.0 2017 0.0 |