Concepţia şi metodologia de realizare a conexiunii şi continuităţii între şi intra cicluri de învăţământ superior din perspectiva cadrului calificărilor şi clasificatorului de ocupaţii
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr.hab Guţu Vladimir Ion | 15.817.06.23F | Universitatea de Stat din Moldova | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Fundamental | 2012-01-01 - 2018-12-31 | 2015 Vor fi cercetaţi indicatorii şi instrumentele de analiză a cadrului calificări- lor, analiza SWOT, concluzii şi repere teoretice privind realizarea conexiunii între- şi intra- cicluri de învăţământ superior din perspectiva cadrului calificărilor şi clasificatorului de ocupaţii. 2016 Vor fi identificate şi analizate teoriile şi experienţele privind conceptele de realizare a conexiunilor în domeniul de cercetare.Va fi conceptualizată conexiunea şi continuitatea din perspectiva cadrului calificărilor pe dimensiunile: politici educaţionale, calificari şi finalităţi, dezvoltarea curriculară, evaluarea de proces si de rezultat, relatiile cu piata muncii, formare continua, educatia nonformala.Vor fi analizate abordările teoriilor şi experienţelor privind metodologia de realizare a conexiu¬nilor intra cicluri de învăţământ superior din perspectiva cadrului calificărilor.Vor fi elaborate metodologii privind asigurarea conexiunii şi continuităţii din perspectiva cadrului calificărilor pe dimensiunile: politici educaţionale, calificari şi finalităţi, dezvol¬ta¬rea curriculară, evaluarea de proces si de re¬zul¬tat, relatiile cu piata muncii, formare conti¬nua, educatia nonformala, stagii de practică. 2017 Vor fi elaborate demersuri praxiologice cu referire la sistemul de activităţi şi acţiuni privind asigurarea conexiunii şi continuităţii între- şi intra- cicluri de învăţământ superior din perspectiva cadrului calificărilor şi clasificatorului de ocupaţii pe dimensiunile: politici educaţionale şi instituţionale, calificări şi finalităţi, planuri de învăţământ, conţinuturile instruirii, procesul de instruire, stagiile de practică. | 2015 390.0 2016 405.0 2017 391.4 | 2015 0.0 2016 0.0 2017 0.0 |