Transmisii planetare precesionale de putere şi cinematice: dezvoltare constructivă, tehnologii industriale de fabricare şi materiale noi

Director de proiect, gradul ştiinţific Codul (cifrul) proiectuluiInstituţia executoareTipul proiectuluiDirecţia strategicăCaracterul cercetărilorTermenul de realizareRezultatele preconizateAlocaţii bugetareCofinanţare
dr.hab Bostan Ion Anton
15.817.02.20F
Universitatea Tehnică a Moldovei
Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale)
Materiale, tehnologii şi produse inovativeFundamental2015-01-01 - 2018-12-31
2015
Va fi realizată dezvoltarea constructivă a transmisiilor planetare precesionale de putere şi cinematice prin elaborarea a noi structuri cinematice optimizate în plan structural şi metodelor de calcul la rezistenţă bazate pe metode numerice cu considerarea plenară a factorilor de influenţă cinetostatici şi dinamici. Vor fi elaborate noi structuri cinematice de transmisii planetare precesionale de putere şi cinematice. Va fi elaborată metodologia de calcul numeric a angrenajului precesional. Va fi elabo- rată metodologia de proiectare bazată pe analiza numerică și metodologia de măsurare şi prelucrare a semnalelor nivelului de zgomot şi vibraţii. Va fi elaborată metodologia de cercetare a parametrilor energetici ai transmisiei planetare precesionale cinematice
2016
Va fi fundamentată teoretic tehnologia de fabricare a roţilor dinţate cu profil nestandard al dinţilor prin deformare plastică cu sculă precesională.Va fi fundamentată teoretic tehnologia de fabricare prin frezare şi rectificare cu sculă precesională în formă de disc. Vor fi elaborate construcţiile dispozitivelor speciale de deformare plastică, frezare şi rectificare.Vor fi selectate masele plastice utilizabile pentru fabricarea roţilor dinţate prin turnare.Vor fi argumentate teoretic regimurile de fabricare a roţilor dinţate cu profil special al dinţilor prin turnare din mase plastic, turnare în forme, presare cu sinterizare din pulberi metalice etc., cu utilizarea dispozitivelor speciale.Vor fi selectaţi pulberii metalici (inclusiv cu conţinut de lubrifianţi solizi) utilizabili pentru fabricarea roţilor dinţate prin presare cu sinterizare.Va fi elaborată tehnologia industrială de fabricare a roţilor dinţate cu dimensiuni mici cu profil nestandard al dinţilor prin electroeroziune cu electrod filiform, de asemenea, a matriţelor cu profil oglindă al dinţilor.Va fi elaborată tehnologia industrială de fabricare a roţilor dinţate cu dimensiuni mici cu profil nestandard al dinţilor prin electroeroziune cu electrod masiv a matriţelor cu profil oglindă al dinţilor.Vor fi elaborate construcţiile dispozitivelor speciale (forma de turnare, forma de presare).Vor fi stabilite regimurile de prelucrare a roţilor dinţate cu laser şi fascicul de electroni.Vor fi elaborate dispozitivele speciale de prelucrare a roţilor dinţate de dimensiuni mici cu cap laser sau de fascicul de electroni fix şi semifabricat care efectuează mişcare precesională.
2017
În scopul executării obiectivelor proiectului vor fi realizate:Alegerea şi cercetarea materialelor noi pentru roţi dinţate a reductoarelor precesionale de putere bazate pe oţeluri aliate, care asigură:Capacitate portantă înaltă;Aşchiebilitate bună;Proprietăţi de amortizare a vibraţiilor şi zgomotului;Alegerea şi cercetarea materialelor noi pentru roţi dinţate a reductoarelor precesionale de putere bazate pe pulberi metalici, care asigură:Capacitate portantă înaltă;Proprietăţi de amortizare a vibraţiilor şi zgomotului;Proprietăţi de autolubrifiere prin utilizarea lubrifianţilor solizi (MoS2, grafit).Alegerea şi cercetarea materialelor noi pentru roţi dinţate ale reductoarelor cinematice bazate pe materiale plastice ranforsate cu fibre de sticlă, care asigură:proprietăţi antifricţiune;proprietăţi de amortizare a vibraţiilor şi zgomotului;cost redus.Alegerea şi cercetarea materialelor noi pentru roţi dinţate ale reductoarelor cinematice bazate pe pulberi metalice, care asigură;fiabilitate înaltă;capacitate portantă înaltă;proprietăţi antifricţiune;nivel redus de zgomot şi vibraţii;cost redus.
2015
1227.4
2016
1280.0
2017
1216.0
2015
0.0
2016
0.0
2017
0.0