Strategia acmeologică de pregătire profesională a specialistului de cultură fizică în contexul integrării europene a Republicii Moldova
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr.hab Aftimiciuc Olga Eugeniu | 15.817.06.25F | Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Fundamental | 2002-01-24 - 2018-12-31 | 2015 Vor fi stabilite particularităţile acmeologice ale specialistului de cultură fizică, ce determină dezvoltarea profesională reuşită.
Vor fi apreciate particularităţile sistemului de pregătire specialistului de cultură fizică. Vor fi stabilite competenţele profesionale, a metodologiei diagnosticării, a măiestriei pedagogice ale specialistului din domeniu.
Vor fi formate blocurile de teste pedagogice şi psihologice pentru diagnosticarea măiestriei profesionale a specialistului din domeniu. 2016 Stabilirea orientări generale ale sistemului de pregătire profesională a specialistului din domeniu, atât în Republica Moldova, cât și peste hotare.Determinarea calității de pregătire a specialistului în domeniul culturii fizice.Instalarea unui set de orientări metodologice adoptate de către comunitatea științifică pedagogică, unde valoarea principală reprezintă cu personalitate, poziția ei morală, nivel de cultură, competența profesională.Aprecierea tehnologiilor acmeologice, care asigură dezvoltarea eficientă a culturii acmeologice în spațiul învățământului superior din domeniu. 2017 Stabilirea structurii procesului de formare a competențelor profesionale la specialiștii de cultură fizică. Elaborarea nivelurilor de formare a competenției profesionale. Elaborarea modelului funcțional al activității specialistului de cultură fizică.Aprecierea structurii acmeologice de personalitate a specialistului din domeniu.Evidențierea acmeotehnologiilor pedagogice: obiective, precedee, metode, tehnici, strategii. Determinarea caracteristicilor și cerințelor de implementare cu succes în activitatea profesională.Stabilirea probelor profesionale de modelare a elementelor activității specialistului de cultură fizică, ajustate realității practice și a criteriilor de evaluare. | 2015 179.5 2016 191.0 2017 184.6 | 2015 0.0 2016 0.0 2017 0.0 |