Strategia acmeologică de pregătire profesională a specialistului de cultură fizică în contexul integrării europene a Republicii Moldova

Director de proiect, gradul ştiinţific Codul (cifrul) proiectuluiInstituţia executoareTipul proiectuluiDirecţia strategicăCaracterul cercetărilorTermenul de realizareRezultatele preconizateAlocaţii bugetareCofinanţare
dr.hab Aftimiciuc Olga Eugeniu
15.817.06.25F
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale)
Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţiiFundamental2002-01-24 - 2018-12-31
2015
Vor fi stabilite particularităţile acmeologice ale specialistului de cultură fizică, ce determină dezvoltarea profesională reuşită. Vor fi apreciate particularităţile sistemului de pregătire specialistului de cultură fizică. Vor fi stabilite competenţele profesionale, a metodologiei diagnosticării, a măiestriei pedagogice ale specialistului din domeniu. Vor fi formate blocurile de teste pedagogice şi psihologice pentru diagnosticarea măiestriei profesionale a specialistului din domeniu.
2016
Stabilirea orientări generale ale sistemului de pregătire profesională a specialistului din domeniu, atât în Republica Moldova, cât și peste hotare.Determinarea calității de pregătire a specialistului în domeniul culturii fizice.Instalarea unui set de orientări metodologice adoptate de către comunitatea științifică pedagogică, unde valoarea principală reprezintă cu personalitate, poziția ei morală, nivel de cultură, competența profesională.Aprecierea tehnologiilor acmeologice, care asigură dezvoltarea eficientă a culturii acmeologice în spațiul învățământului superior din domeniu.
2017
Stabilirea structurii procesului de formare a competențelor profesionale la specialiștii de cultură fizică. Elaborarea nivelurilor de formare a competenției profesionale. Elaborarea modelului funcțional al activității specialistului de cultură fizică.Aprecierea structurii acmeologice de personalitate a specialistului din domeniu.Evidențierea acmeotehnologiilor pedagogice: obiective, precedee, metode, tehnici, strategii. Determinarea caracteristicilor și cerințelor de implementare cu succes în activitatea profesională.Stabilirea probelor profesionale de modelare a elementelor activității specialistului de cultură fizică, ajustate realității practice și a criteriilor de evaluare.
2015
179.5
2016
191.0
2017
184.6
2015
0.0
2016
0.0
2017
0.0