Formarea inițială și continuă a psihologilor în domeniul protecției copilului față de violență
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr. Stamatin Otilia Daniel | 15.817.06.21A | Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Aplicativ | 2006-01-01 - 2018-12-31 | 2015 Vor fi determinate bazele teoretice ale formării specialiștilor-psihologi în domeniul protecției copilului față de violență.
Vor fi elucidate bunele practici naționale și internaționale cu privire la bazele științifico-metodologice a formării specialiștilor-psihologi în domeniul protecției copilului față de violență.
Va fi stabilită metodologia de evaluare a factorilor și condițiilor formării specialiștilor-psihologi în domeniul protecției copilului față de violență. Vor fi selectate și elaborate metode de cercetare a factorilor și condițiilor formării specialiștilor-psihologi în domeniul protecției copilului față de violență.
2016 Vor fi identificate și elaborate seturi de metode de cercetare a fenomenelor din cadrul problemelor abordate de cercetători.
Vor fi determinate eșantioanele reprezentative pentru cercetare.
Vor fi realizate studii de constatare în cadrul problemelor abordate de către cercetători.
Vor fi analizate și sintezate datele experimentale obținute.
Vor fi identificate probleme/provocări, legate de problema protecției copilului față de violență, care necesită implicarea psihologilor și formarea lor profesională
2017 Elaborarea conceptului experimentului de formare per cercetător.Formularea scopului, obiectivelor, ipotezelor experimentului de formare.Identificarea metodelor și elaborarea programelor de formare (asistență, intervenție) în cadrul problemelor abordate de cercetători.Determinarea eșantioanelor reprezentative pentru experimentul de formare.Realizarea programelor de formare elaborate de către cercetătoriRealizarea experimentului de control. Studiul comparativ al datelor pre și post-testării.Analiza și sinteza datelor experimentale obținute. Sensibilizarea opiniei publice prin intermediului publicațiilor științifice, participărilor la conferințe, etc. | 2015 110.8 2016 116.24 2017 112.8 | 2015 0.0 2016 0.0 2017 0.0 |