Managementul implementării praxiologiei formativ-inovaționale în sistemul învățămîntului artistic național
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr. Bularga Tatiana Vladimir - 2017 dr.hab Babii Vladimir Ion - 2015 dr.hab Babii Vladimir Ion - 2016 | 15.817.06.24A | Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Aplicativ | 2015-01-01 - 2018-12-31 | 2015 Va fi conceptualizată psihopedagogic și muzicologic metodologia privind eficientizarea acțiunii artistice a tuturor actorilor procesului instructiv-educativ. Va fi elaborată strategia de implementare graduală a praxiologiei formativ-inovaționale în învățământul artistic secundar, profesional și universitar.
Vor fi determinate condițiile specifice, la nivel metodic și managerial, de formare a competențelor profesionale a cadrelor didactice, orientate să implementeze praxiologia inovațional-durabilă, care în linii mari, presupune reorientarea practicianului spre conștientizarea și aprofundarea într-o importantă ramură a științei – eficiența acțiunii umane (a profesorului/ elevului/ studentului).
Vor fi obținute rezultatele expertizării programelor-cadru și curriculei disciplinare, aplicate profesiogramele, care să se aleagă cu beneficiile de schimbare a competențelor vechi (tradiționale) în competențe praxiologice noi; deschiderea cadrelor didactice spre inovare, creșterea simțitoare a nivelului responsabilității, inițiativei, independenței și creativității; extinderea ariei formativ-educaționale a elevilor/studenților-artiști în mediul socio-cultural al Republicii Moldova. 2016 Ghid de autoevaluare a eficienței (pentru elevi/studenți), (pentru profesori).
Curriculumul general al ciclului de formare profesională în domeniul Praxiologiei învățămîntului artistic.
Model de reglare independentă a acțiunilor artistice inovative (pentru elevi/studenți).
Recomandări metodice pentru profesorii școlari și universitari însoțite de scheme și planuri de acțiuni diferențiate.
Ghidul metodologic „Managementul implementării praxiologiei formativ-inovaționale în sistemul învățămîntului artistic național preuniversitar”.
Planul de învățămînt la specializarea nouă „Managementul învățămîntului artistic”.
2017 Vor fi elaborate: Conceptul integrării disciplinelor teoretice și practice la nivel de trans și intradisciplinaritate, Curriculumul general al ciclului de formare profesională în domeniul Praxiologiei învățământului artistic.Ghidul metodologic Managementul implementării praxiologiei formativ-inovaționale în sistemul învățământului artistic național preuniversitar, Ghidul de autoevaluare a eficienței (pentru elevi/studenți și pentru profesori). Vor fi validate tehnologiile și tehnicile de dinamizare a procesului educațional-artistic și extinsă aria de implementare a praxiologiei inovaționale. | 2015 154.9 2016 162.4 2017 157.6 | 2015 0.0 2016 0.0 2017 0.0 |