Fundamentarea teoretică şi implementarea metodologiei de pregătire a cadrelor didactice pentru lucrul cu elevii dotaţi şi supradotaţi la matematică şi informatică

Director de proiect, gradul ştiinţific Codul (cifrul) proiectuluiInstituţia executoareTipul proiectuluiDirecţia strategicăCaracterul cercetărilorTermenul de realizareRezultatele preconizateAlocaţii bugetareCofinanţare
dr.hab Lupu Ilie Ion
11.817.08.72A
Universitatea de Stat din Tiraspol
Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale)
Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţiiAplicativ2011-01-01 - 2014-12-31
2011
Va fi efectuată analiza comparată a curriculumului şcolar destinat instruirii generale şi a celei de performanţă din punctul de vedere al orientării învăţământului matematic şi informatic spre realizarea în volum deplin a capacităţilor fiecărui elev. Vor fi identificate direcţiile de dezvoltare a teoriei şi metodologiei de lucru cu copii dotaţi şi supradotaţi la matematică şi informatică în diverse ţări. Va fi efectuat un studiu analitic al abordărilor teoretice şi practicilor internaţionale vizând formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice pentru lucrul cu copiii dotaţi. Vor fi identificate principalele avantaje şi puncte slabe în lucrul cu copiii dotaţi şi supradotaţi, desfăşurat în instituţiile de învăţământ preuniversitar din ţară. Va fi întocmit un raport privind nivelul de pregătire al cadrelor didactice şi metodele utilizate în procesul de pregătire a elevilor pentru a participa la Olimpiadele naţionale şi internaţionale la matematică şi informatică în ultimii 5 ani. Vor fi elaborate recomandări privind proiectarea cursurilor specializate “Educarea şi instruirea elevilor dotaţi” la matematică şi informatică şi implementarea lor la specialităţile Ştiinţe ale educaţiei.
2012
Va fi efectuată analiza fundamentelor teoretice; vor fi identificate tehnologiile didactice, utilizate în cadrul activităţilor cu elevii dotaţi şi supradotaţi la matematică şi informatică. Vor fi determinate tendinţele moderne de îmbogăţire a programului de predare-învăţăre-evaluare, precum şi vor fi elaborate standardele de formare iniţială şi continuă a cadrelor didactice antrenate în activităţile cu elevii dotaţi şi supradotaţi la matematică şi informatică.
2013
Vor fi elaborate programe analitice la modulele „Bazele metodologice ale activităţii cu copiii dotaţi la matematică”, „Bazele metodologice ale activităţii cu copiii dotaţi la informatică” şi suportul didactic la cursul opţional „Bazele metodologice ale activităţii cu copiii dotaţi la matematică” destinate studenţilor specialităţilor matematice. Vor fi elaborate lucrările didactice destinate activităţii cu elevii dotaţi şi supradotaţi la matematică şi informatică: „Metodologia predării teoriei grafurilor”; „Metodologia predării geometriei computaţionale”; „Matematică competiţională pentru juniori”.
2014
Va fi implementată metodologia de predare învăţare-evaluare a compartimentelor “Elemente de teoria numerelor” şi “Rezolvarea problemelor de geometrie computaţională” în cadrul cursurilor cu studenţii de la specialităţile Matematica şi Informatica, domeniul de studii Ştiinţe ale educaţiei. Va fi elaborat un ghid de organizare a concursurilor şcolare la matematică şi informatică. Va fi organizată o conferinţă ştiinţifică cu participare internaţională în scopul diseminării rezultatelor investigaţiilor.
2011
111.0
2012
152.8
2013
143.2
2014
254.2
2011
0.0
2012
0.0
2013
0.0
2014
0.0