Principii şi metode de integrare naţional – europeană a valorilor educaţiei umaniste în gimnaziu şi liceu.

Director de proiect, gradul ştiinţific Codul (cifrul) proiectuluiInstituţia executoareTipul proiectuluiDirecţia strategicăCaracterul cercetărilorTermenul de realizareRezultatele preconizateAlocaţii bugetareCofinanţare
dr. Cazacu Tamara Melinte - 2014
dr.hab Pâslaru Vlad Miron - 2013
dr.hab Pâslaru Vlad Miron - 2011
dr.hab Pâslaru Vlad Miron - 2012
11.817.08.79A
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale)
Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţiiAplicativ2011-01-01 - 2014-12-31
2011
Vor fi inventate sisteme, tipologii, principii şi metodologii ale valorilor umaniste. Vor fi analizate documentele conceptuale, teoretice, juridice, normative şi a pieselor curriculare (curricula disciplinare, manuale, materiale didactice etc.) cu referire la valorile educaţiei umaniste. Va fi creată o bancă de date a valorilor educaţiei umaniste proiectate de curricula disciplinare.
2012
Vor fi stabilite principiile şi metodele de integrare naţional-europeană a valorilor educaţiei multilingve. Vor fi determinate componentele Modelului teoretico-didactic de integrare a valorilor naţional-europene în cadrul disciplinelor şcolare. Va fi elaborat Modelul teoretico-didactic de integrare naţional-europeană a educaţiei umaniste care va stabili reperele teoretice şi metodologice de dezvoltare a elevilor din perspectivă axiologică.
2013
Va fi validat modelul teoretico-didactic de integrare naţional-europeană a valorilor educaţiei umaniste. Va fi pregătită Culegerea de articole „Metodologia de formare/dezvoltare a competenţelor disciplinare ale elevilor din perspectivă axiologică în gimnaziu şi liceu (în baza modelului teoretico-didactic)”.
2014
Studiul teoretico-didactic “Coordonate de integralizare naţional-europeană a valorilor educaţiei umaniste”. Portofoliu. Recomandări de implementare a Modelului de integrare naţional-europeană a valorilor educaţiei umaniste în gimnaziu şi liceu.
2011
454.9
2012
474.2
2013
432.0
2014
442.7
2011
0.0
2012
0.0
2013
0.0
2014
0.0