Moduri şi procedee de optimizare a procesului educaţional în învăţămîntul general din perspectiva societăţii competitive

Director de proiect, gradul ştiinţific Codul (cifrul) proiectuluiInstituţia executoareTipul proiectuluiDirecţia strategicăCaracterul cercetărilorTermenul de realizareRezultatele preconizateAlocaţii bugetareCofinanţare
dr. Botgros Ion Vasile
11.817.08.78A
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale)
Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţiiAplicativ2011-01-01 - 2014-12-31
2011
Analize ale curriculei şcolare la educaţia ştiinţifică, tehnologică şi fizică din perspectiva optimizării procesului educaţional. Metodologia de optimizare a procesului educaţional în baza principiilor integralizării şi umanizării la educaţia ştiinţifică, tehnologică şi fizică. Concepţia dezvoltării educaţiei ştiinţifice, educaţiei fizice şi educaţiei tehnologice.
2012
Va fi elaborat sistemul de modele privind monitorizarea implementării curriculumului modernizat. Vor fi elaborate modele de curricula şcolare optimizate la disciplinele de educaţie ştiinţifică, tehnologică şi fizică. Va fi proiectat Cadrul conceptual al Curriculumului şcolar integrat „Ştiinţe”, profil umanist.
2013
Vor fi optimizate şi validate proiectele de Curricula şcolare la disciplinele Fizica, Chimia, Biologia, Matematica. Va fi integralizat şi validat Curriculumul şcolar la „Ştiinţe” ( cl. I-a). Vor fi reconceptualizate şi validate proiectele de Curricula şcolare la disciplinele Informatica, Educaţia fi zică, Educaţia tehnologică; proiectul de Curriculum şcolar la „Ştiinţe” (cl. 10-12), profi lul umanist. Va fi elaborat Ghidul metodologic „Competenţa de cunoaştere ştiinţifi că – sistem integrator”.
2014
Curricula şcolară optimizată pe unităţi de învăţare la Fizică, Biologie, Chimie şi Matematică (treapta gimnazială). Curricula şcolară reconceptualizată la Informatică, Educaţie Tehnologică şi Educaţie Fizică (treapta gimnazială). Ghid metodologic “Competenţa de cunoaştere ştiinţifică – sistem optimizator”.Monografia colectivă „Metodologia optimizării curriculei şcolare”.Curriculum şcolar interdisciplinar la Ştiinţe, cl. I. Curriculum şcolar transdisciplinar la Ştiinţe, cl. a X-a – a XII-a, profil umanistic.
2011
661.7
2012
745.0
2013
736.9
2014
755.4
2011
0.0
2012
0.0
2013
0.0
2014
0.0