Moduri şi procedee de optimizare a procesului educaţional în învăţămîntul general din perspectiva societăţii competitive
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr. Botgros Ion Vasile | 11.817.08.78A | Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Aplicativ | 2011-01-01 - 2014-12-31 | 2011 Analize ale curriculei şcolare la educaţia ştiinţifică, tehnologică şi fizică din perspectiva optimizării procesului educaţional.
Metodologia de optimizare a procesului educaţional în baza principiilor integralizării şi umanizării la educaţia ştiinţifică, tehnologică şi fizică.
Concepţia dezvoltării educaţiei ştiinţifice, educaţiei fizice şi educaţiei tehnologice.
2012 Va fi elaborat sistemul de modele privind monitorizarea implementării curriculumului modernizat.
Vor fi elaborate modele de curricula şcolare optimizate la disciplinele de educaţie ştiinţifică, tehnologică şi fizică.
Va fi proiectat Cadrul conceptual al Curriculumului şcolar integrat „Ştiinţe”, profil umanist. 2013 Vor fi optimizate şi validate proiectele de Curricula şcolare la disciplinele Fizica, Chimia, Biologia, Matematica.
Va fi integralizat şi validat Curriculumul şcolar la „Ştiinţe” ( cl. I-a).
Vor fi reconceptualizate şi validate proiectele de Curricula şcolare la disciplinele Informatica, Educaţia fi zică, Educaţia tehnologică; proiectul de Curriculum şcolar la „Ştiinţe” (cl. 10-12), profi lul umanist.
Va fi elaborat Ghidul metodologic „Competenţa de cunoaştere ştiinţifi că – sistem integrator”. 2014 Curricula şcolară optimizată pe unităţi de învăţare la Fizică, Biologie, Chimie şi Matematică (treapta gimnazială). Curricula şcolară reconceptualizată la Informatică, Educaţie Tehnologică şi Educaţie Fizică (treapta gimnazială).
Ghid metodologic “Competenţa de cunoaştere ştiinţifică – sistem optimizator”.Monografia colectivă „Metodologia optimizării curriculei şcolare”.Curriculum şcolar interdisciplinar la Ştiinţe, cl. I. Curriculum şcolar transdisciplinar la Ştiinţe, cl. a X-a – a XII-a, profil umanistic.
| 2011 661.7 2012 745.0 2013 736.9 2014 755.4 | 2011 0.0 2012 0.0 2013 0.0 2014 0.0 |