Mecanisme şi metodologii de consultanţă şi consiliere a procesului de dezvoltare a personalităţii elevului în contextul sociocultural modern
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr.hab Bolboceanu Aglaida Vasile | 11.817.08.75F | Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Fundamental | 2011-01-01 - 2014-12-31 | 2011 Va fi elaborată baza conceptuală a asistenţei psihologice: principii, obiective, direcţii, conţinuturi, repere metodologice. Va fi elaborat modelul ipotetic al asistenţei psihologice a dezvoltării şi educaţiei personalităţii în contextul sociocultural modern. 2012 Vor fi stabilite problemele şi nevoile de asistenţă psihologică în instituţiile educaţionale din Republica Moldova (baze de date).
Vor fi identificate conţinuturile experimentale ale asistenţei psihologice în instituţiile educaţionale.
Vor fi elaborate metodologii experimentale de psihoprofilaxie, psihodiagnostică, psihocorecţie şi consiliere psihologică. 2013 Va fi experimentat şi validat modelul de asistenţă psihologică a dezvoltării şi educaţiei personalităţii în contextul sociocultural modern. Vor fi elaborate sugestii/recomandări referitor la organizarea asistenţei
psihologice în învăţământul preuniversitar. 2014 Mecanisme ale intervenţiei psihologice în contextul asistenţei psihologice (culegere de articole).
Repere știinţifico-aplicative ale dezvoltării asistenţei psihologice in sistemul educaţional (mecanisme şi metodologii de asistenţă psihologică, proiect de standarde de calitate a activităţii psihologului, proiect de regulament tip).
Sugestii metodologice de instruire a specialiştilor serviciilor de asistenţă psihopedagogică.
| 2011 568.6 2012 675.3 2013 666.1 2014 639.0 | 2011 0.0 2012 0.0 2013 0.0 2014 0.0 |