Proiectarea şi implementarea tehnologiilor educaţionale moderne (TEM)în contextul culturii învăţămrii
Director de proiect, gradul ştiinţific | Codul (cifrul) proiectului | Instituţia executoare | Tipul proiectului | Direcţia strategică | Caracterul cercetărilor | Termenul de realizare | Rezultatele preconizate | Alocaţii bugetare | Cofinanţare |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dr.hab Mândâcanu Virgil | 11.817.08.65A | Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău | Proiecte de cercetare ştiinţifică fundamentală şi cercetare ştiinţifică aplicativă (instituţionale) | Patrimoniul Naţional şi dezvoltarea societăţii | Aplicativ | 2011-01-01 - 2014-12-31 | 2011 Va fi evaluată calitatea orientării profesionale a tinerilor pentru domeniul educaţiei; elaborate noi standarde profesionale cu accent pe cultura învăţării. Vor fi estimate etapele de proiectare şi implementare a noilor teorii educaţionale moderne; stabilit impactul Procesului de la Bologna asupra studiului şcolar şi universitar. 2012 Vor fi elaborate recomandări pentru a forma la studenţi tendinţe de autoeducaţie, autodezvoltare, autoinstruire.
Vor fi elaborate modele tehnologice în raport cu interacţiunea subiect-subiect al managementului învăţării. Vor fi stabilite tehnici de cunoaştere a potenţialului individual al studenţilor.
Vor fi elaborate tehnologii integrative în raport cu manifestarea interesului, a perseverenţei, disciplinei şi autonomiei în procesul de învăţare a studenţilor. 2013 Vor fi elaborate recomandările privind formarea la studenţi a tendinţelor de autoeducaţie, autodezvoltare şi de formare a competenţelor-cheie în Cultura învăţării. Vor fi elaborate modele tehnologice ca proces în raport cu interacţiunea subiect-subiect al managementului învăţării. Vor fi stabilite tehnicile de cunoaştere a potenţialului individual al studenţilor. Vor fi elaborate tehnologiile integrative ca produs în raport cu manifestarea interesului, a perseverenţei, a disciplinei şi a autonomiei în procesul de învăţare a studenţilor.
Integrarea TIC şi TEM se va realiza în raport cu dezvoltarea gândirii critice, abstracte, teoretice, spirituale, morale asupra aspectelor învăţării în procesul individualizării. Vor fi formulate principiile TEMI – tehnologii educaţionale moderne integrative. Vor fi validate competenţele-cheie, care prin conţinuturile, aptitudinile promovate de studenţi în timpul practicii pedagogice vor demonstra un anumit nivel al culturii învăţării. Rezultatele cercetărilor vor fi editate în lucrarea colectivă „Tehnologii educaţionale moderne ntegrative” Vol. XIII. Vor fi publicate materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale din anul 2012. 2014 Vor fi stabilite instrumentele tehnice şi tehnologice de măsurare a competenţelor culturii învăţării.
Vom asigura studenţii cu tehnologii educaţionale moderne în formarea culturii învăţării la diferite discipline umaniste.
| 2011 79.8 2012 90.1 2013 77.8 2014 82.5 | 2011 0.0 2012 0.0 2013 0.0 2014 0.0 |